De kern van ons onderwijs'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!'Wij zijn een oecumenische basisschool waarbij Christelijke normen en waarden een basis vormen. In de omgang tussen kinderen, ouders en het team zijn we ons bewust van de overeenkomsten en verschillen die er bestaan tussen mensen. We handelen hierbij op basis van:
Zo kan een ieder zich veilig voelen en ontwikkelen.
De wereld om ons heen is altijd in beweging. De kinderen verkennen deze wereld door thematisch onderwijs. Wij leren kinderen door ons voorbeeld en middels ons aanbod een houding aan die maakt dat zij met het gevoel 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!' de wereld in stappen. Daarbij staan de volgende kernwoorden centraal:
| |
SamenwerkendWe dagen kinderen uit om gezamenlijk met ons als leerkracht, maar ook met elkaar als klasgenoot, als met een schoolgenoot samen te werken. Dit is zowel bij de thema’s als bij de “reguliere” vakken zoals rekenen, taal en dergelijke. OnderzoekendWe gaan uit van de nieuwsgierigheid van de kinderen en leerkrachten. Het willen ontdekken wordt ten volle ondersteund en gepromoot. Hierbij durven we vaste handelingen los te laten en nieuwe te ontdekken. VernieuwendDe wereld verandert, inzichten veranderen en mensen veranderen. Hier blijven wij als school altijd positief tegenover staan en kijken of wij, indien noodzakelijk, ook vernieuwen. Er is ruimte voor vernieuwing en dit wordt door de directie positief gestimuleerd.
| EigenaarschapIedereen, leerling en leerkracht, is eigenaar van zijn eigen ontwikkeling. Hierbij wordt altijd gestimuleerd om het beste van jezelf te laten zien. Dit gaat d.m.v. doelen stellen, onderwijs op maat en goede begeleiding. Er wordt daarbij gekeken naar de mogelijkheden en kansen. ProfessioneelWij zijn een school waarbij wij op een professionele manier kijken naar de handelingen die wij verrichten. Dit geldt bij de communicatie naar kinderen, ouders en elkaar. Daarbij weten wij welke rol wij vervullen en hoe deze in te zetten. Dit geldt bij de structuur binnen de school en stichting. Dit geldt helemaal bij de doelen die wij zelf stellen in de ontwikkeling van onze school en op de manier hoe wij lesgeven aan de kinderen. Een gezonde leefomgevingOm goed en prettig tot ontwikkeling, leren en werken te komen is het belangrijk dat we in een goede gezondheid verkeren. Dit geldt voor iedereen binnen onze school, dus zowel voor kinderen als voor teamleden. Deze gezonde leeromgeving bestaat uit het regelen van een goed binnenklimaat; frisse schone lucht, goede verlichting, echte planten, schoon sanitair, opgeruimde lokalen en openbare ruimtes. Maar ook de persoon zelf. Goede voeding en voldoende beweging zijn belangrijk. Een uitdagend schoolplein, inspirerende gymlessen en actieve deelname aan sportevenementen zorgen voor voldoende beweging bij de kinderen. We leren kinderen over gezond leven, voldoende beweging en we proberen hierbij zelf een goed voorbeeld te zijn voor de kinderen. |
SchoolgidsMeer over onze school kunt u uiteraard ook terugvinden in onze [noImage|NL|link;DWNLD;direct;102964|nvt|Schoolgids 22-23]
Past ons ons verhaal goed bij uw idee over opvoeding en onderwijs?Kom kennismaken | |
/content/17815/download/clnt/106972_Schoolgids20232024.pdf |